MENÜ

PHM Komárom-Esztergom
Az igazság mindenkit szabaddá tesz!

Egy tábor élményei

Tavaly az első nyári mozgalmi táborban már részt vettem, ezért vártam a nyár végét, amikor újra összejönnek az ország minden részéről a bajtársak, hogy együtt tölthessünk el négy napot. A tábor vidéken volt, így az ottani csoport tagjai hozták és vitték autóval a pályaudvarokra érkezőket. A tábor területén az élet puritán jellegű volt (nem volt pl. internet vagy meleg víz), de ez mégsem okozott gondot senkinek. Több helyen is ki volt helyezve a tábor szabályzata, valamint a kerülendő fajidegen szavak használata. Tilos volt többek között alkoholt fogyasztani, és dohányozni is csak a kijelölt helyen és időben szabadott. Első nap délután érkeztem, rögtön felvertem a sátram, és összeültünk a tábortűz körül.

Második nap a még hátralévő munkálatokat végeztük el, miközben folyamatosan érkeztek a messzebbről jövő emberek is. A tábori konyha nagyszerű volt, mindennap ebédet és vacsorát biztosított számunkra, senki nem szenvedett hiányt semmiben. Ezúton is köszönet nekik! Mindennap kiadós reggeli torna volt, bemelegítés gyanánt a pusztakezes önvédelmi technikák és az alaki gyakorlatok számára. A kés elleni védekezések és az állóképességi, valamint különleges katonai gyakorlatok egységbe kovácsolták a táborozó férfi tagokat és tagjelölteket, miközben a női tagozat előkészített mindent az ebédre, vagy a következő foglalkozásra. A tábortűz körül magyar népdalokat és mozgalmi indulókat, dalokat énekeltünk közösen. Az éjszakai őrségek során szűkebb társaságban folytatódott az eszmecsere a világ dolgairól.

Harmadik nap lejött a Vezető testvér is, és ünnepélyes keretek között tették le a tagságra megérett tagjelöltek az esküt! A szertartást Domokos Endre János vezette le, de beszédet intézet Lantos János is, nem csupán az újdonsült tagokhoz, hanem minden táborozóhoz. Utána előadások következtek a budapesti csoport tagjaitól, valamint a Vezető testvértől világnézeti dolgokról, és azok aktualitásáról.

A tábor alatt megtanultuk még a rejtjelezés középfokú alapjait, a különböző kötelek használatát és csomózását, a bushcraft néhány fogását, foglalkoztunk kicsit a taktikai mozgásokkal is. Mindenki részt vett egy erőszint felmérésben is. A táborban minden előadó és gyakorlatvezető kivétel nélkül PHM tag volt!

Negyedik nap még egy kis torna után következett a táborzárás, és mindenki a sátorbontás után szépen lassan, kifáradva, de új ismeretekkel gazdagodva térhetett haza. Nagyon büszke vagyok, hogy én is részt vehettem! Jövőre is megrendezésre kerül a PHM Országos tábora, ami minden testvért megerősít a harcban, mind lelkileg, mind testileg!

(Kitartás.hu)

Szavazás

Csatklakoznál a Pax Hungarica Mozgalomba?